Tuesday 9 April 2013

Tips Kurangkan Keputihan

Oh em ji..

Berentry-entry dalam sehari..hehe..rasa macam banyak giler nak dikongsi kat blog, tu tak masuk lagi entry cara² nak buat sambal gesek kegemaran aku tu..hahaha.. aku memang syok sendiri kat sini, blog aku kan, suka ati aku la kan..

Memandangkan aku sangat alegik dengan keputihan, jadi aku banyak survey & praktiskan petua² untuk mengurangkan keputihan ni. Dan yg paling aku rasa sangat berkesan lah kan dengan menggunakan asam keping. Ada tak yg tak kenal asam keping? memang tak perempuan tau kalo tak kenal..hihi

Ini adalah asam keping

Bahan² yang diperlukan:
- segenggam asam keping (cuci dulu, kang bertambah gatal lak)
- air dalam setengah periuk kecik
- garam 1 sudu kecil

Cara-cara:

- rebus semua sekali sampai menggelak. 
- biarkan sejuk atau suam² kuku, pastu cuci V dengan air rebusan ni. 
- atau campurkan dengan air suam² kuku, seberapa kerap yg boleh.
- bilas dengan air mutlak sampai bersih.
- lap sampai kering. Amalkan.

Cubalah pada Cik² dan Puan² di luar sana. Just nak kongsi maklumat je, mana tau berkesan. Ada yg guna air rebusan sireh, tapi tak berkesan kat aku..huhuhu



 Photobucket

No comments :

Post a Comment

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik