Saturday 13 April 2013

Berkongsi itu Nikmat

Salam semua..
Ada x yg amik exam PTD mcm aku tadi? Ada yg tnya aku nak tukar profesion ke? Hehe..sebenarnya tak berniat pon, tapi kalau ada rezeki alhamdulillah. . Ianya lebih kepada memberi cabaran pada diri sendiri.  Memang mencabar gak tadi, seksyen A tu aku takde langsung yg aku yakin, pengetahuan am aku memang ke laut.  Kalo ada soklan pasal cuci piring ka, blog ka, resepi kek ka, mungkin aku lulus kot..hehe. tu je lah yg aku expert.

Bahagia kan bila kita boleh buat apa yg kita suka kat dunia ni. .hmmm..

Manusia ni lemah, kadang2 apa yg kita suka buat tak semestinya orang suka. Sebab tu lah Allah tetapkan kita bertemu jodoh dengan org yg boleh menerima kelemahan kita. Kalo tak dapat terima memang susahla kita nak bahagia.

Mcm aku suami isteri,  aku hormat apa yg laki aku suka. Dia suka main game di iphone & ipad, aku paham sbb aku pon suka. Aku terima bila dia suka beli gold, dan pada masa yg sama aku harap dia redha dgn ketakjuban aku pada tudung Fareeda.  Sekarang je pon, tu pon sbb anak2 dah besar, gaji dah naik sikit. Dulu dusah, rasa mcm nak buat entry pasal kesusahan kami dulu..nantilah..

Aku pon tak kisah dgn hobi laki aku, contohnya main bowling. Bila free kami pegi main sama2 bawa budak 2. Enjoy sama 2. Kadang dia p tournament, aku ok ja. Kot2 la balik bawa hadiah. Bila aku tak kisah dgn hobi dia, aku pon harap laki aku tau apa hobi aku. Contoh tulis blog.  Aku tak suruh pon nuffnang bayar aku ribu2, cukuplah aku dpt isi masa lapang aku dari dok tidoq saja. Aku tau laki aku tak baca pon blog aku ni, dan aku tau dia mmg tak baca. Aku cepat lupa, jadi bila tulis di blog, leh la aku ingat kisah hifup aku time tua2 nnti. Sekarang ni pon aku x yakin aku boleh temsn laki aku dak main boling,  tangan kanan ni mcm ada masalah, lenguh ja. Beru2 ni sakit sampai efect belakang, solat pon payah. Doktor cakap masalah muscle, ntahla harap takde apa la. Nak guna lg tangan ni.

Pikir2 risau gak, nnti sapala nak dukung anak2 ni. Nak angkat aqil lg nnt dua balik sekolah tidoq lan keta. Adui...

Pointnya di sini, berkongsi itu satu nikmat. Tambah lagi kalo kita kongsi dengan org yg kita sayang. Belajar terima jika itu keistimewaan atau kelemahan masing2.

No comments :

Post a Comment

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik