Tuesday, 2 April 2013

Gunung Kinabalu


Gunung Kinabalu merupakan lambang kemegahan kepada setiap penduduk yang tinggal di Sabah. Sesetengah penduduk menganggap Gunung Kinabalu ini merupakan gunung yang dapat memberikan semangat juang dan satu padu rakyat Sabah. Gunung Kinabalu banyak menyimpan cerita dan kisah-kisah yang misteri. Menurut kepercayaan masyararakat Kadazan Sabah, Gunung Kinabalu merupakan tempat bersemadinya semangat mereka selepas meninggal dunia.


 Betapa tingginya nilai Gunung Kinabalu pada masyarakat Sabah. Walaupon aku ni bukan orang Sabah, tapi memang tak jemu2 menghayati gunung Kinabalu ni. Gunung Kinabalu adalah yang tertinggi di Asia Tenggara iaitu 4095 meter dari aras laut.

Mintak2 la encik suami baca entry ni. Sebenarnya aku dah lama teringin sangat nak panjat kinabalu ni, walaupn aku gayat, tapi kalau aku balik semenanjung nanti tah bila lagi aku nak menapak kat sini. Kos untuk panjat Kinabalu ni kalo tak salah aku dalam RM700 gak bergantung pada pakej atau pilihan kita lah. Harap2 lepas encik suami aku baca entry ni, dia ajak la aku panjat Kinabalu ni..besarnya harapan..hikhik





Lagu Sayang Kinabalu

Tinggi tinggi Gunung Kinabalu
Tinggi lagi sayang sama kamu
biru biru hujung kinabalu tengok dari jauh
hati saya rindu...

Kinabalu dekat di kundasang
banyak sayur bulih pilih pilih
apa guna pergi luar negeri naik kinabalu
hati saya rindu....

sumandak sumandak pun ramai menunggu
menari-nari lenggang sumayau
sekali melihat melepak kulitnya
saya jatuh cinta....

saya sayang sayang kinabalu
kaamatan pesta bulan lima
sayang sayang kita pergi tamu jalan tamparuli
hati saya rindu....

Kinabalu dekat di kundasang
banyak sayur bulih pilih pilih
apa guna pergi luar negeri naik kinabalu
hati saya rindu....

sumandak sumandak pun ramai menunggu
menari-nari lenggang sumayau
sekali melihat melepak kulitnya
saya jatuh cinta....

saya sayang sayang kinabalu
kaamatan pesta bulan lima
sayang sayang kita pergi tamu jalan tamparuli
hati saya rindu....

sayang sayang kita pergi tamu jalan tamparuli
hati saya rindu....
Sayang Kinabalu - Kimin Mudin 








Photobucket

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik