Tuesday, 16 April 2013

Mati Awal Jika Kerja Jauh??

Salam semua,
Sambil melayan blog hiburan Beautifulnara tadi, tentang Zizan dah ade buah hati, abesla wanita² dan gadis² yang menaruh harapan tu...hehehe.. nampaknya takde harapan la ko Zizan nak menang ABPBH tahun depan, rating jatuh la. Lari semua gadis² yg termimpikan Zizan tu..

Takde aku kisah, lantaklah artis² ni nak kawen dengan sesaper pun, asalkan aku dan laki aku bahagia... tapi bukan aku nak criter pasal Zizan, aku nak kongsi sesuatu yg aku dapat dari FB aku tak sat je. tajuk besar² tulis:

"MATI AWAL JIKA KERJA JAUH"


Gilos tak terkejut..aku ulang alik dari rumah ke sekolah (tempat keje) hampir 100km sehari tau. Pi 49km, balik 49km kadang² lebih sebab singgah pasaraya la, beli nasi kerabu la.. tulah tahun ni aku mintak tukar, moga² murah rezeki aku, teringin jugak nak antar anak gi kelas mengaji, aku ni nak ajar dorang malas sesangat. Main² je depa, kang aku cubit la tu.

Difokuskan kat keratan akhbar tu, mereka yg ulang-alik jauh akan mudah kena tekanan darah tinggi, jantung dan tekanan perasaan. Juga boleh memberi kesan pada hubungan kekeluargaan terutamanya pekerja wanita. (akulah tu!!!)

Namun,haaa...nasib baik ada namun.. kajian ini menyatakan masalah ini lebih banyak terjadi pada wanita yg berpendapatan rendah atau berpendidikan rendah.. Wooo..nasib baik aku berpendidikan tinggi..hahaha..cehh, perasan & berpendapatan tinggi tapi kurang cukup ;p

Kenapa wanita? Dinyatakan kerana wanita mempunyai tanggungjawab yg lebih berta berbanding wanita, kerana lepas kerja ada tanggungjawab di rumah pulak. Kan kan...hehehe
 
Photobucket

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik