Wednesday 15 May 2013

Selamat Hari Guru

Salam semua,

Tanggal 16 Mei pada tiap² tahun, kita akan menyambut Hari Guru. Alhamdulillah, dan 5 tahun aku sambut Hari Guru ni. 




Kalau di sekolah² besar atau bandar, penuh meja² guru dengan hadiah dari murid² kan, tapi hakikatnya bila di sekolah² kampung, pinggir bandar, luar bandar, sambutan Hari Guru disambut dengan gembira oleh guru² ja, murid² kurang perasaan sikit.


Tapi sebab beberapa faktor, dari segi kewangan keluarga, cara hidup dan macam² lagi. Hari ni datang sekolah awal² pagi, dah ada org bagi hadiah. Irfan anak cikgu Maskanah. Kali pertama aku marah di tahun 2 tu marah dialah. Nakal tapi pandai. Thank you murid².

Yg bestnya, ada budak tahun 1 ni, datang hulurkan tangan yg digenggam di tingkap.

Aku : Apa ni? untuk ustazah?
(takut jugak aku nak ambik, kot² cengkerik ke. tapi takkanlah budak comel nak bagi aku cengkerik, aku pon comel!) 

Tapi aku ambik jugak. Ada 5-6 keping 10 sen kat tangan aku. Alololo...so sweet budak kecik ni. Pastu aku bagi balik la, suruh dia pegi beli kuih di kantin.

Sebelum² ni aku garang ngan murid², garang dan tegas, tapi tahun ni lembut sikit, dah malas nak garang² dah. Penat. Tapi ada masanya kena jugak garang, biar garang dengan tempat. Ada orang kata, sifat garang dalam diri kita akan berkurang bila usia menginjak. InsyaAllah...



  Photobucket

1 comment :

  1. nak jadi garang senang je. hee. budak mmg tak suke cekgu garang. :)

    ReplyDelete

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik