Wednesday 8 May 2013

Keranamu PRU13

Alhamdulillah..
Dah berlalu pon PRU13 baru² ni. perang bendera pon dah takde, semua bendera parti kat area KK ni dah turun..rugi..tak dpat aku bergambar ngan bendera BN kat Jalan Kolam tu, comel sangat²...rasa cam nak buat gwiyomi kat situ.

Kemenangan telah berpihak kepada Barisan Nasional, tahniah PM kita Datuk Seri Najib atas kemenangan itu. Aku memangla suka, aku orang gomen, kenalah sokong kerajaan ni. Dan aku sangat gembira bila negeri tanah tumpah darahku Kedah Darul Aman dah kembali kepada BN dan Mukhriz Mahathir dah jadi menteri Besar baru Kedah. Kita cuba pulak penangan orang muda, aku yakin kedah akan lebih maju macam selepas ni.

Tapi dalam gembira, jangan pulak kita lalai dengan apa yg berlaku pada perkara lain. Macam soal racist yg diperdebatkan baru² ni. yg ni aku tak sokong. Negara kita kan mengamalkan 1Malaysia, jadi semua kena adil tak kira bangsa apa sekalipon.

Yang aku meyampah adalah tahap ketaksuban pihak pembangkag dalam mentadbir negara, sampai Melayu dipecah belahkan. Status negara Islam direbutkan, hudud, banyak lagi. Tu tak masuk lagi harapan² yg ditabur pihak pembangkang tentang penurunan harga minyak, harga kereta, cukai, tol, dan apa² lagi lah. Kat wall FB aku belambak-lambak org berebut nak nak benda ni. Dan Pakatan Rakyat memang berjaya, menarik minat penghutang² PTPTN dalam manifesto mereka menghapuskan PTPTN. Weh! hutang sendiri mo bayarlah, dah masuk perut ko jadi taik, jadi darah daging, ngelat taknak bayar. Kat akhirat esok apa agaknya korang nak jawab!!

Paling aku menyampah bila orang² keje kerajaan misalnya kawan² aku bawa gelaran ustaz & ustazah ni. Terlalu obses dengan istilah NEGARA ISLAM. dorang lupa malaysia adalah sebuah negara Islam. satu dunia tau. Dorang je bodoh tak tau.

Pastu kalo aku share something pasal kerajaan mulalah komen, nanti kedah jadi negeri pembuat araklah, apalah. sebab di bawah BN. Kemonlah, think positif. ni asyik pk buruk orang je, buruk sendri korang buat² tak nampak.

Pastu pakat komen ramai² kat benda yg aku share, konon² aku tak pandai ekonomi. yg hg tu pandai sangat ka, sampai jadi ejen takaful. ngehngeh..

Itu jelah, sekian.


 Photobucket

No comments :

Post a Comment

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik