Saturday 14 April 2012

Cara Masukkan Lagu Dalam Blog

Sebenarnya saya bukan teror pon dalam bab blogger ni, tapi sekarang suka la pula nulis-nulis ni, eh silap naip2 ni, rasa macam di USIM lak, tengah taip buat esaiment, tapi taip blog lagi laju lerrr ;p

sebenarnya dulu saya penah buat blog khas untuk tatapan family di kampung, sebab kami kan di bawah bayu. lama la jugak aku tulis di nizasriq.blogspot.com dalam awal 2008 (dedicated to my son) pastu rasa macam takde pekdah tulis2 tu, aku stop dan buang je blog tu. tapi skang rasa cam nyesal lak. kalo aku teruskan menulis blog masa tu mungkin sekarang aku dah jadi one of the famous blogger in malaysia..sebab masa tu orang baru nak mula kenai dunia blogging ni, and i'm one of them. kalo aku teruskan dan masuk nuffnang mungkin aku pon dapat income cecah ratusan ribu cam redmummy tu ;p

kalau! kalau! kalau!

mak aiii, berangan nak reban KLCC ;p dah tau perkataan kalau tak baik guna pon masih guna lagi, terimalah seadanya apa yg berlaku sekarang, tak perlu lagi toleh belakang. Allah dah tetapkan rezeki umatNya, bersyukurlah dengan apa yg ada.


Cara masukkan lagu dalam blog:
ini tak melibat html atau edit css ke (erk..aku pon tak tau).

  1. go to http://www.mixpod.com/
  2. sila log in untuk step seterusnya
  3. dekat Create A Music Playlist! cari lagu yg kamu suka
  4. dekat pilihan lagu tu, tekan gambar +
  5. dah siap pilih lagu dalam playlist, klik pada Customize
  6. pilih jenis2 mixpod yg kamu suka
  7. kemudia klik Save Playlist
  8. klik pada Save (get code)
  9. log in blogspot
  10. klik add a gatget pastu  html/java script kemudian masukkan code tadi.
  11. then buka sound lappy dan buka blog kamu, dah boleh dengar lagu sambil baca blog sendiri ;)
 Photobucket

No comments :

Post a Comment

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik