Thursday 19 April 2012

Blog Riview fromintankitchen

Salam semua..
Tak tahulah kenapa masuk tahun 2012 ni saya ada hobi baru, yg sangat best, penat dan membazir ;p haha
Saya suka mengekek...ada paham? maksudnya membuat kek, macam2 jenis resepi kek saya cuba. kalo ujung tahun lepas dah mula suka mengekek ni, tapi ygbased on cream cheese sahaja, tapi tahun ni dah mula macam2 jenis kek..haha

Maklumlah sekarang ni kan semua orang berblog, jangankan org yg bekerja, suri rumah sekarang pon kebanyakkan ada blog tau, siap ada yg meniaga by blog lagi, dah maju org sekarang.

Memang terlalu banyak kalo  saya nak senaraikan blog2 terhebat abad ini yg berkisar tentang mengekek ni, tapi ada 1 blog yg saya sentiasa buat rujukan, iaitu blog masam manis ---> clik here

Antara kek yg saya dah cuba:
  • kek karamel
  • devil's choc cake
  • macaroon
  • red velvet cake
  • dan yg lain2 akan datang ;p
Pandai betul tuan punya blog ni buat kek, namanya azlita, rasanya dia surirumah je, anak2 pon dah besar, tapi hasil masakannya nampak sangatla mengagumkan. Apa yg saya suka dengan blog masam manis?

  1. gaya penulisan ala emak, yg sopan dan penuh nasihat dan keibuan
  2. gambar yg sangat cantik, jelas
  3. bahan2 masakan yg detail
  4. penerangan step by step
  5. cara masakan yg detail
  6. banyak kongsi blog masakan yg lain
Saya kongsi sekeping dua gambar dari blog beliau ye;-

Kek karamel coklat moist
Checkered cake
Macaroon

Ok sudah, nak tengok yg lain sila ke blog beliau ye...

http://fromintankitchen.blogspot.com/


 Photobucket

No comments :

Post a Comment

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik