Thursday, 1 November 2012

Welcome November...

Alhamdulillah,
Dah masuk bulan seblas pon kan, tak lama dah nak ujung tahun. Tak tau dah nak tulis apa kat blog ni. Nak cerita atau tepek gambar raya haji pon takdak...huhu

Cerita Raya Haji
Almaklumlah, raya di perantauan... rasa macam teringin nak makan ketupat daun palas, berangan cam pandai buat...huhu..planning ngan suami, ok dia get ready semua barang on Thursday! ok, khamis dan raya Jumaat...oh, gembiranya ..hahaha. tengahari tu jugak aku buka daun palas. abis koyak rabak daun2 tu..aku memang bukan tangan melipat-lipat daun palas kot. satu pon tak jadi elok, nak amik gambo pun tak hadap...wawawa


akhirnya, aku pm @fb suami (sebab dia p keja lepas anta barang)..mesej berbunyi begini:
...abg buat ketupat na, za masak rendang..

Jam 5 suami balik, salin baju dan membuka daun palas dengan berhemahnya, semua jadi terbentuk elok, bukan cam aku buat, kemek-kemek dan bergaul jantan betina (ketupat palas ada jenis jantan & betina)..


terima kasihla encik suami kerana pandai buat ketupat. Terus sms mak:

aku : kami buat ketupat palas raya ni
mak : ha, pandai lak hg buat ketupat
aku : dak, bukan cek, asri yg buat ......jujur gilaaaa
mak : dia jugak reti, hg awat tak buat?
aku : cek buat dah, sampai abis luka tangan
mak : takdak org buka daun palas sampai luka tangan, hg sorang ja

terus aku tak reply sms mak...takut dikutuk laaagiiiii!!!!

Hari raya makan ja kami anak-beranak ketupat & rendang. kuih raya takdak, aku malas. Petang raya baru pi umah kawan kak ngah aku, nama kak asmah. Raya sebuah rumah pon jadilah, sebab hujan lebat sangat, pastu aqil lak demam....

Gambar raya posa....


 Photobucket

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik