Wednesday 11 September 2013

5th Years Old Boy

Alhamdulillah..
Syukur sangat pada Yang Maha Esa, diberi kekuatan dan semangat yg sangat kuat untuk hadapi liku² hidup ini. Bahagianya seorang wanita apabila berada dalam sebuah keluarga, mempunyai suami yang baik, dan dikurniakan anak² yang sangat comel ;)

Intro yang sangat feeling! hihihi

Tanggal 11 September, anak sulong aku dah berusia 5 tahun. Alhamdulillah.. dah semakin besar anak ibu. Dah semakin tinggi, handsome, sweet je. Anak aku memang sweet, manis je bila dia senyum. Macam aku. Abah dia comel ;p kihkih

Aku pon plan la nak buat kek, dah memang hobi aku kan. Jadi, lepas balik jaga exam UPSR, singgah kedai beli telur, tepung gandum, tepung jagung dan susu. Plan nak buat kek karamel & juga kek birthday. Pesan lagi kat husb belikan gula kastor.

Plan pertama menjadi, kek karamel sedap dan cantik macam biasalah kan..huhu.


 Lebihan bancuhan tepung, mungkin loyang kecik, jadi aku buat cupcake 


Plan ke-2, buat kek birthday Aqil. Jadi, aku dah search nak buat checkered cake, jadi masa pukul marjerin+gula castor+telur, adunan pecah minyak! Aku pon pelik takkanlah jadi macam ni, takde pon aku menumis. Tapi azam yg kuat aku teruskan juga dengan hati yang resah.

Masa bakar, naik elok. Tapi tekstur kasar. Hati tetap rasa tak sedap! Gagahkan jugak, teruskan misi, pukul whipping cream sampai kental, masukkan pewarna hijau. Cantik je kan, dah melayer, tak perasan kek tu betul² di penjuru meja. Sedar² je dah kat lantai kek tu! Patut la aku rasa tak menjadi dari awai lagi. Rezeki ciktong la nampaknya!

Kebetulan hari ni, aku jaga exam cuma 1 paper, sampai jam 9.30 pagi je. Terus p kedai kek, beli sebijik, hantar kat tadika dia. Kesian sangat, dia tagih dari malam lagi. Siap cerita, dia dah bagitau cikgu dia nak bawa kek. Hihihi..



Time flies so fast you have become a lot bigger and a lot stronger. But no matter how big or strong you become, you will always be my baby. But since it’s your birthday, - See more at: http://happy-birthdaywishes.com/BirthdayWishesforSon.html#sthash.AIy9kZd5.dpuf


Time flies so fast you have become a lot bigger and a lot stronger. But no matter how big or strong you become, you will always be my baby. But since it’s your birthday,

SELAMAT HARI LAHIR ANAK, SEMOGA MENJADI ANAK YANG SOLEH!


 Photobucket

No comments :

Post a Comment

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik