Saturday 16 February 2013

Skincare

Salam Ahad semua,

Selamat berhujung minggu. Pagi ni bangun awal skit dari kelmarin, usai solat Subuh terus tak tido dah..bagusnnya tiap2 hari cenggini ;p hari2 bekerja memang sama juga, kalo hari minggu/ hari cuti best sungguh bangun tengahari...hahaha

Seminggu dua yg lepas, berlakulah conflict skincare kat aku..eh! ada  pulak camni.. sebenarnya aku dah tak tau nak pkai skincare ape, mula2 rasa cam..Erm, takyah la pakai apa2, guna sabun beras je dah la.. Pahtu terbaca la pulak yg kulit muka wajib pakai toner, moisturiser, sunblock, etc...utk mengelakkan dari sunburn ke ape tah..

Aku pon beriya tiap2 ari nak pegi farmasi.. sekali tu pegi guardian, pusing punya pusing, jupa product Cosmoderm. Selalu gak terbaca kat blog2 tentang produk ni, aku pon beli Vitamin E Facial Cleansing Foam with Rosehip Oil. Tengok cam bagus je, tapi toner takde. dah aku tanya kat jurujual tu, dia kata memang toner takder. kemudian aku beli Vitamin E Oil 15,000 I.U. with Rosehip Oil.  Dah, 2 tu je ada, moisturiser pon ada, tapi sengaja tak nak beli, sebab  sebelum ni pakai moisturiser vit E muka aku naik ruam yg terlalu banyak dan menggerutu ;( so sad...

Tapi baru 2 hari pakai rasa cam tak lengkap lak. Yelah, takkan pagi2 cuci muka, tanpa toner dan sunblock, atau moisturiser, atau make-up base, terus tonyoh foundation kat muka aku ni? errk, cam tertinggal sesuatu lak, macamana kalo nanti foundation tu menutup lobang pori-pori aku? kemudian jerawat naik..oh, tidak!!!

jadi aku pegi watson lak, ingat nak cari toner dan lain2 lak.. tapi takde juai kat watson KK..OMG!!
Terus aku ronda2 Watson, dan terjumpa product NUTOX. Ada kawan aku cakap adik ipar dia guna nutox abis muka naik jeragat.. erm, aku tak kira, aku beli gak Nutox, tapi tak semua la aku beli. Next time gaji, baru nak beli semua. 

Product Nutox yg aku beli :


 * Wrinkle Away Cleanser
*  Ageless Eye Refiner
 * Solar Block SPF45PA++

* Skin Refining Astringent

Ok. Ni je aku beli. Next time nak beli Moisture Emulsion SPF25PA++, dengan Supernatural Night Repair. Kot2 le kulit leh jadi gebus cam Fazura ke..hahaha

Saper yang berminat nak beli Cosmoderm, boleh beli online kat sini ---> Cosmoderm 

 Photobucket

No comments :

Post a Comment

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik