Wednesday 17 August 2011

Bila wanita merajuk

Alahai, merajuk la pulak..pehal ni tetibe jer muncung 14 inci...
mesti korang bengang kan bila tiba2 je girlfren atau wife korang merajuk takder sign pun..
Jangan kata orang, aku pon sama, seingat akulah, aku mula belajar merajuk masa remaja dulu, (sekarang pon remaja lagi, remaja purba ;p  ) time tu aku merajuk ngan mak aku, muncung tak sudah2, macam2 hal lah, kadang2 takmau cuci pinggan pun aku boleh merajuk..tak pasal-pasal..

Ada mak aku pujuk? jangan haraplah, dia tau aku merajuk tapi dia wat tak tau je..takde dia nak layan, sampai aku yang kene gtau dia, "mak, orang tengah merajuklah ni"... pastu mak aku sound, "sikit2 sentap" ;p

Perempuan nie kalau merajuk tak semestinya dia mintak dipujuk..tak caya please ask your spouse ;)
Antara sebab-sebab perempuan merajuk selalunya sebab dia ada sesuatu permintaan, tapi tak ditunaikan...betul? tak semestinya korang mesti tunaikan, at least kalau bagi harapan pon jadilah, mesti dia ok..

Isteri: i nak iphone jugak! ^%$# terus merajuk
Suami: ok, nanti kita beli, tunggu bonus ye ;)

Kan sejuk hati bila dengar macam tu walaupon korang tak beli sebab takde bonus pon.

Ada juga couple atau suami isteri yg merajuk sampai gaduh teruk2, bukannya ape tu sebenarnya your spouse yg merajuk tu tak kiralah lelaki atau perempuan just need your attention. Nak bermanja kata org tua2. Try cakap elok2, lembut2, pujuk2 sikit mesti ok. jangan pulak sorang dah merajuk, sorang lg taknak pujuk, pastu terus dia pulak yg merajuk...jangan..jangan ye..abislah meletup nanti..


 


Photobucket

1 comment :

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik