Monday, 14 March 2011

PUDING ROTI MILO

Yummy...yummy
madam pelangi kalo dengar yang milo2 ni, memang feveret lah...gerammm i..hihihiii
selalu kita dengar org buat puding roti kan, tapi yg ini puding roti milooooo...
best sedap ada milo tabur kat atas, dia punya bahan2 pun sonang yang teramat lah...nak tau resepi...ha ni dia...cuba jangan tak cuba, komfim jadi tau!

Bahan2:
  1. Roti putih 10 keping (dipotong 4)
  2. Telur 2 biji
  3. Esen vanila (kalau tak letak pun takpe)
  4. Gula setengah cawan
  5. Susu cair 2 cawan
  6. sedikit mentega
Cara-cara:
  • Pukul telur dengan gula, madam blender je asal hancur gula tu ye.
  • masukkan esen vanila
  • masukkan susu cair
  • panaskan pengukus, sapukan mentega pada loyang
  • masukkan bahan yang diblend tadi
  • masukkan roti sedikit demi sedikit, pastikan roti diserap air sepenuhnya (jika tidak puding kamu keras nanti ye)
  • kukus 30-40 minit atau sehingga masak.
  • lepas je masak tabur milo...
  • yummyyy...sedap tau..cubalah..

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik