Thursday 17 February 2011

My Make up review

Udah namanya perempuan, wanita, gadis atau cik, puan, cik puan suma suka cantik2..kalo ade aweks2 yang cakap 'i don't like beauty' memang sah dia tu keliru jantina.

Aku suka sangat bab2 mekap ni, tambah2 lagi kami 5 beradik semua perempuan lak tu, lagila sakan aku berangan nak jadi cun melecun tu. Aku hingat lagikmasa aku budak2 kecik, aku macam  jantan jugak, panjat pokok sana sini, tapibila naik sekolah menengah dah start  melawa. Abis lipstik kakak2 aku, aku curik2 pakai. Yelah, time tu nak beli takde duit lagipon budak kecik lagi. 
Sekarang bila dah keja, belambak2 alat solek aku. Sampai laki aku pon dah tau kalo nak kluar aku yg kena besiap dulu, mekap 4 inci ;p

Jadi kat sini aku nak wat riview produk2 yg aku penah guna yer.

- Kryolan TV Paint Stick (kod aku guna 4w)
Memang superb pakai ni, muka memang nampak licin gebu je tambah2 bila  amik gambo, cun siott! Kurang berminyak, kena sapu dengan pink span kryolan juga, baru cun melecun. Tapi produk ni agak mahal, price range dalam RM95 dan ke atas. tapi kalo beli online boleh dapat RM60 dan ke atas. Masa aku beli RM55 dengan Kryolan stuffz tapi lambat sket dapat barang sbb pre-order. Byak yg jual online macam Azwa Kryolan, Kryolan in Malaysia, banyaklagi, cuba masuk google search ye.
Picture antara before and after make-up guna kryolan (^_^)

- Kryolan Supracolor (kod 4w jugak)
Produk ni pon memang  best giler!! aku pakai time g keje sahaja, time gi meronggeng aku pakai paint stick, konon2 nak bagi gebusss ;p supra pon tak berminyak, cuma kalau cuaca panas memang berminyak la jugak kan muka tu. cuma pedapkan dengan loose powder atau bedak ape jelah yg korang ade. Harga aku beli 8ml RM40.00 dari Sal Kryolan.

- Naturactor
Haa..ini aku ada jual,sape beminat boleh tengok kat blogshop aku Zary-Collection harga memang murah RM40.00 sahaja. kalo beli banyak aku bagi diskaun lagi (^_^)
Naturactor sangat ringan, sedikit berminyak, takde pelindung uv,jadi kena pakai moisturizer atau krim pelindung uv dahulu ye. Cover pon meletopp tapi susah nak apply, kena colek pastu sapu, kalo paint stik aku gosok je kat muka tu, senang!

- Loose Powder Naturactor
Ini aku beli dari Azwa Kryolan, murah je RM60.00, berbaloi sebab saiz besar gedabak, 4 tahun pon tak abis, sebab muka aku kecik jimat2 la..tapi teringin jugak aku dengan loose powder kryolan tu, jadi aku pon sapu banyak2 bedak naturactor ni bagi cepat sket abis ;p tapi ini pon dah best, sebab sapu dengan berus, kulit nampak halus je tau, senang cuci tak nampak topeng, tak bertompok2..senangkan~

Lipstik
- Aku suka lipstik Elianto..best sangat..sangat smooth bila sapu, pastu warna sangat menarik, harga pon tertarik...chewaaahhh! bolela  kalo sape2 yang suka beli lipstik wat collection, boleh dapatkan di sini sbb harga berbaloi, kualiti terjamin. Tambah2 sape2 ada masalah bibir membengkak dan kasar disebabkan lipstik yg tak ekan cam akuni, boleh cuba elianto k.

p/s jangan pelik tanda space aku bermasalah, anak aku cungkil kat leptop ni tinggal punat kecik je ;(

No comments :

Post a Comment

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik