Saturday 3 March 2012

Rahsia hati guru kecil

Assalamualaikum wbt

Lama giler tak update blog, rasa macam malas je lagipon sibuk dengan kerja-kerja sekolah. Sebut je sekolah teringat keje yang berlambak-lambak. Bukan hal2 ngajar murid, tapi hal lain-lain.. contohnya fail tak buat lagi, fail tak update lagi, tak isi online lagi, macam2 benda kena isi sampai tak ingat, tu tak masuk lagi hias2 bilik khas, dapat gaji bukan sebab nak beli untuk anak2 tapi buat bajet rega cat nak kena beli nak cat macam2 bilik...adusss!

Bajet sekolah ciput, nak benda settle havoc! kadang2 terpikir, kalau kita bagus, semua job bagi kat kita, baik buat cincai je, takde org nak bagi ape job.

Seriusly, itulah yang aku kena. Kena bagi SPBT, dapat bilik kecik ciput, dengan cat putih yg bertompok2 dengan lumut2 dan burok. Aku siap cat dengan cat kilat lagi, pasang langsir, tapi nak susun  buku tak dapat, sebab rak takde. Pastu kena bagi lagi Pusat Sumber, GILA! Langsung aku tak menapak pusat sumber tu.. status aku tidak layak memegang sebarang bilik khas di sekolah, tapi kena bagi jugak. kadang2 cam nak tukar sekolah. Kesian budak2, pusat sumber tak berurus, tapi aku sebenarnya tunjuk perasaan ;(

And this year, pusat sumber not under my name anymore. Just SPBT, tu pun dah bising penyelia SPBT PPD, dia cakap aku takleh pegang, tapi dapat boss yg tak pernah mengerti masalah orang. Orang dia, semua senang, bukan orang dia keje sampai mati pon get nothing!!


 Photobucket

No comments :

Post a Comment

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik