Wednesday 12 June 2013

Review : Karme Beauty Skincare Part 2

Assalamualaikum,

Salam semua, rindunya nak menaip dengan penuh perasan kat blog ni...huhu. perasan konon² diri menaip dengan berhemah..haha.

FYI, sy masih lagi menggunakan produk KARME secara berterusan. Cuma kadang² ada juga on & off. Dan ramai juga yang pm sy di FB nak tau berkesan ke tak guna Karme ni. Siap nak tengok gambar sebelum dan selepas lagi..uii..terus rasa macam diri ini Leuniey Natasha...hikhik



Tapi, sy nak cerita jugakla kat sini secara jujur sejujurnya bila guna Karme. Keberkesanan produk ni sebenarnya bergantung pada jenis kulit masing².
  1. Pencuci muka Karme bagus, bagi yg mekap time keje tu, bila guna Karme senang nak cuci dan buang mekap tu. Lepas cuci rasa muka bersih je. Pastu kita rasa macam tone kulit macam lebih cerah, lembut je kulit muka ni. Tapi pastikan terus pakai toner (apa² brand je) sebab pencuci Karme akan buat kulit muka rasa tegang dan kering.
  2. Selepas 2 minggu pakai secara berterusan, kulit muka menggelupas halus dan tegang di kawasan hidung dan pipi. So, sy stop sat pakai Karme terutamanya krim malam. Lepas 2,3 hari sembuh baru sambung pakai balik.
  3. Lepas seminggu, kulit kembali menggelupas, lagi teruk dari hari tu. Selama seminggu di kawasan  atas bibir, hidung dan pipi. Puas pakai vitamin E tak lega2. Akhirnya pakai krim ELOSONE beli dari farmasi, 2 hari ja dah sembuh.
  4. Kesan paling bagus, kulit halus, lembut, tegang, pori-pori mengecil, lebih cerah dari biasa.
Banyak lak riview ai harini. Yang penting, jika ada kesan² seperti menggelupas, stop sekejap. Berdasarkan kajian dan soal selidik, ini disebabkan kesan hydroquinone. Tapi

kebanyakan produk ade, cuma banyak atau sikit je. Pada yg ada kulit wajah jenis sensitif, cuba cari produk lain. Karme sedikit 'keras' dan 'kuat'.


Nak kongsi cerita sket tentang blogger dari singapore ni yg mencuba produk baru utk review, tapi padahnya kulit muka jadi sangat teruk. cuba tengok di sini BUN BUN

 Photobucket

2 comments :

  1. saya baru nak mencuba karme ni, tengok cousin pakai cantik je kulit dorg, makin halus n putih.. saya pun rasa nak mencuba :) tp, bile saya tgok blog BUN BUN tu saya jadi takut... takut sangat222 !! nak tengok pic dye yg teruk tu pun rasa nk vomit. sebab dlu saya pernah pakai Tabita Original mak saya punye. saja konon nak try. sekalitu, bile saya pakai dlm 10 hari cmtu muke naik tegang n sangat2 menmedihkan + gatal. kulit naik bintik2 merah mcm bun bun tu lah. sebijik sejibon!! cume saya punye x seteruk bun bun.tabita tu agk kuat dan saya takut karme pun cmni jugak.. aiyoo.. takutnye kak. menggelupas teruk ke?saya ni xbole pakai produk yg menggelupas ni. dah la kononnye nk pakai ni bia raya cantik nnt.. hahaha tp harap2 xde pape lah ye.. huhuuhu

    ReplyDelete
  2. akak, muka bunbun jadi macam tu sebab pakai karme ke?

    ReplyDelete

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik