Sunday 31 July 2011

Kenape saya lama tak update blog??

Assalamualaikum pada yg tersinggah di blog comel lote saya ni..
hihihi..lama sangat tak update blog..
kenape? sebab macam2 yang berlaku akhir2 ni.. (macam ada masalah negara lak kan)
 Antara masalah yg menjadi punca belog tak ter'update' ialah:
  1. sebok dengan bisness yg tak berapa nak jalan, sebab diri sendiri pun tak terurus..
  2. penat dengan kerja 
  3. encik suami ku demam panas yang melampau-lampau, sampaikan dia sendiri tak dapat buat apa.
  4. encik suami masuk hospital, mula2 suspect denggi..kesian kan..
Nak story gak ni, takleh pendam sorang2.. masa bawa encik suami saya gi klinik kerajaan di tuuuutttt.. sampai je dah kena test panas badan, 39 darjah selsius..misi yg test pon terkejut, terus dia cakap gi kaunter, cakap yg kamu kena campak dan panas tinggi, dapat turn awal nanti..

Dah gi register dapat no 43, tengok turn 24..mak aiii, lambat lagi..yg encik suami dah gelong2 sebab tak tahan sangat,..sampai no 28 dia dah tak dapat stand lagi, terus gi kaunter cakap kat dorang, suami saya dah tak tahan sakit, leh awal tak? misi cakap ok, lama pastu nombor berjalan lagi, takde pon tanda2 suami aku nak kena panggil..last aku gak yg gi buka bilik MA @ medical assistant (bukan doktor pun), aku sound:

a: suami saya dah tak tahan sakit, demam campak..
MA: ye, tunggu dulu, campak bukan kes kecemasan
a: ??? tapi panas tinggi, 39 darjah selsius..
MA: ye...

and no response )(*&&^^%
mau je aku ajak laki aku balik, tapi nak sedapkan hati dia aku cakap, japgi dorang panggil..
leka aku tengok tv, encik suami dah takde, sekali dia g baring kat kerusi tempat menunggu di depan klinik, terus org lalu lalang tengok je, misi kat situ pon gelisah, jatus standard tu, tak layan pesakit dengan baik..aku biarkan aje..

last, ada misi datang tanya dan bawa kat ketua dia, ketua dia cakap, "this is not chicken pox, it's missle, it's can spread"..

akhirnya terpaksa amik darah, dan MA tadi terpaksa juga check laki aku, then pandai2 dia je cakap denggi, pastu kena tahan di hospital... after 6 days, baru discharge, kerana Chicken pox...

1st day admitted, kesian sangat =(

4th day, dah pakai uniform ;)




pesanan: kepada doctor atau MA, memang banyak pesakit anda, tapi utamakanlah yg memerlukan...

Photobucket

No comments :

Post a Comment

My Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Happy Birthday Aqil

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Happy Birthday Afiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jom Klik